Veelgestelde vragen

Stap 4: Bekijk de online voorstelling!

Bekijk de voorstelling als video on demand, dus wanneer het jou uitkomt, binnen de beschikbare periode: op 27 of 28 december. 

Ervaar je problemen tijdens het kijken of heb je vragen? Onze helpdesk is geopend tussen 09:00 - 17:00 uur en tijdens streams. Neem contact op via de chat in het Digitaal Theater of via mail op digitaaltheater@ndt.nl

Wanneer kan ik In the Dutch Mountains online zien?

Op 24 april, van 00:01 uur tot 23:59 uur (CEST), bekijk je de Triple bill met Ten Duets on a Theme of Rescue van Crystal Pite, About Now van Noé Soulier en Impasse van Johan Inger online.
Op 25 april, van 00:01 uur tot 23:59 uur (CEST), bekijk je In the Dutch Mountains online.
Beide een unieke kans om deze voorstelling te bekijken als het je niet lukt om naar het theater te komen, of als je het optreden nog een keer wil zien.

LET OP: De voorstelling is beschikbaar tot 23:59 (CEST) op 1 specifieke dag. Na deze tijd is de voorstelling niet meer beschikbaar om te bekijken. De voorstelling duurt circa 1,5 uur.
Kijk je vanuit het buitenland? zorg dat je weet wanneer je kan kijken.

Controleer hier de datum en tijd in jouw tijdzone.

Orkestbak

De eerste vier rijen in de Danstheaterzaal van Amare zijn voor alle voorstellingen niet beschikbaar: de stoelen zijn geblokkeerd vanwege artistieke doeleinden. Wilt u op de eerste rij zitten? Boek dan uw stoelen op rij 5 (eersterangs kaarten).

Wanneer kan ik de Triple bill online zien?

Op 24 april, van 00:01 uur tot 23:59 uur (CEST), bekijk je de Triple bill met Ten Duets on a Theme of Rescue van Crystal Pite, About Now van Noé Soulier en Impasse van Johan Inger online.
Op 25 april, van 00:01 uur tot 23:59 uur (CEST), bekijk je In the Dutch Mountains online.
Beide een unieke kans om deze voorstelling te bekijken als het je niet lukt om naar het theater te komen, of als je het optreden nog een keer wil zien.

LET OP: De voorstelling is beschikbaar tot 23:59 (CEST) op 1 specifieke dag. Na deze tijd is de voorstelling niet meer beschikbaar om te bekijken. De voorstelling duurt circa 1,5 uur.
Kijk je vanuit het buitenland? zorg dat je weet wanneer je kan kijken.

Controleer hier de datum en tijd in jouw tijdzone.

Wanneer is de helpdesk beschikbaar?

Op 27 en 28 december 2024 is onze chat en helpdesk de hele dag bereikbaar tussen kantooruren van 09:00-17:00 uur.

Hoe kan ik me voorbereiden op mijn bezoek?

Haal het meeste uit uw bezoek en bekijk onze praktische informatie.

Kan ik ruilen of retourneren?

Ruilen en retourneren van losse kaarten
Je kunt je kaarten tot uiterlijk 24 uur voor aanvang van de voorstelling ruilen voor een andere voorstelling of geheel retourneren. Neem hiervoor contact met de kassa van Amare per e-mail of telefoon. Bij het retourneren ontvang je een tegoedbon. Voor ruilen of retourneren rekenen ze €3,50 administratiekosten per order.

Ruilen binnen abonnementen, series en passe-partouts
Je kunt je kaarten alleen ruilen voor dezelfde voorstelling op een andere dag of tijdstip. Je kunt je kaarten niet ruilen voor een andere voorstelling buiten het abonnement. Ruilen kan tot uiterlijk 24 uur voor aanvang van de voorstelling via het bespreekbureau. Neem hiervoor contact met Amare  per e-mail of telefoon. Voor ruilen rekenen ze €3,50 administratiekosten per order.

Ik heb een vraag over gekochte kaarten. Waar kan ik terecht?

Voor vragen over uw kaarten kunt u terecht bij de kassa van Amare:

Bespreekbureau Amare en Nieuwe Kerk
Locatie: Amare, Spui 150, Den Haag
Telefonisch:  070 88 00 333
E-mail: kassa@amare.nl

De kassa is geopend van dinsdag t/m zaterdag van 13:00 tot 17:00 uur.

Hier vind je meer informatie over de kassa van Amare

Hoe kan ik voorstellingen met korting kopen?

Wanneer je drie of meer verschillende voorstellingen bezoekt in Den Haag, ontvang je 10% korting. Na het uitkiezen van een voorstelling, kun je klikken op 'voeg meer tickets toe' - dan kom je terug op de overzichtspagina. Daar kies je een nieuwe voorstelling uit en doorloop je het bestelproces bij de kassa. Zo worden de voorstellingen bij elkaar opgeteld in jouw winkelmandje en wordt de korting toegepast. Reken pas af nadat je alle voorstellingen naar keuze hebt toegevoegd in jouw winkelmandje.

Wanneer ontvang ik de seizoensbrochure?

In de week van 11 april valt de seizoensbrochure 2024-2025 op de mat.

Ik wil graag nog een seizoensbrochure ontvangen voor iemand anders.

Dat is mogelijk. Via dit formulier kun je nog een seizoensbrochure aanvragen, voor jezelf of iemand anders. Deze wordt zo spoedig mogelijk verzonden.

Hoe werkt een première abonnement?

Wanneer je een Première Abonnement afneemt voor onze première voorstellingen in Amare, ontvang je 15% korting op alle voorstellingen. Je kunt jouw abonnementen kiezen voor alle rangen, rang 1 t/m 4. Indien je voor een bepaalde rang kiest, geldt dat je alle voorstellingen alleen op die rang kunt bijwonen.

Let op: indien je voor volgend seizoen opnieuw een abonnement wilt nemen, is het helaas niet mogelijk om dezelfde stoelen te behouden. Je kiest dus opnieuw jouw stoelen.

Hoeveel abonnementen kan ik kopen?

We bieden twee verschillende première abonnementen aan. Je kunt meerdere abonnementen, dus voor meerdere personen, aanschaffen - zoveel als je wilt.

Hoe kan ik betalen?

Er zijn verschillende betaalmogelijkheden: iDEAL, creditcard en PayPal.

Kan ik ook telefonisch bestellen?

U kunt ook tickets bestellen door contact op te nemen met de kassa van Amare: 070-8800333.

Kan ik mijn tickets ruilen voor een andere dag?

Dit kan alleen op basis van beschikbaarheid. U kunt daarover contact opnemen met de kassa van Amare: 070-8800333.

Wanneer zijn er weer audities?

Op dit moment zijn de audities voor NDT 1 en NDT 2 geopend voor seizoen '24-'25. Bekijk hier alle informatie

Ik ben slecht ter been, krijg ik een plek toegewezen in Amare?

Indien u slecht ter been bent, wordt u door de medewerkers van Amare in de benedenzaal geplaceerd. Neem voor uw bezoek aan Amare contact op met de kassa zodat ze u kunnen verwachten en rekening kunnen houden met een plek die goed toegankelijk is voor u (070 88 00 333).

Hoe kan ik het gezelschap steunen?

Er zijn verschillende manieren om NDT te steunen, bijvoorbeeld door een eenmalige donatie of door Supporter te worden van het gezelschap. Bekijk hier de mogelijkheden. 

Hoe kan ik contact opnemen met NDT?

Heeft u een vraag over kaartverkoop, dan kunt u contact opnemen met de kassa van het betreffende theater. In Den Haag bijvoorbeeld bij Amare. Een lijst met alle Nederlandse theaters vindt u hier.

Voor overige vragen kunt u gebruik maken van het contactformulier.

 

Wat zijn de prijzen voor een NDT voorstelling?

NDT treedt op in verschillende theaters in Nederland die verschillende rangen en prijzen rekenen voor NDT-voorstellingen. Om die reden publiceren wij zelf geen prijzen op de NDT- website. Meer informatie over prijzen van toegangskaarten vindt u op de websites van de betreffende theaters.

Hoe kan ik Supporter worden van NDT?

Support NDT op structurele basis vanaf € 75 per jaar. Het is ook mogelijk om je schenking vaste leggen met schenkingsakte - dit levert je extra belastingvoordeel op. Lees hier meer en meld je aan

Wat doen jullie met de bijdragen van Supporters?

Bijdragen van Supporters besteden wij o.a. aan talentontwikkeling en kunstonderwijs. Een klein deel van de bijdrage gebruiken wij voor het organiseren van Supportersactiviteiten als dank voor hun steun aan ons gezelschap.

Waar vind ik informatie over de komende Supportersactiviteiten?

Supporters ontvangen per mail een uitnodiging voor de activiteiten. Ook vind je op deze pagina een overzicht.

Krijgt NDT subsidie, en zo ja hoe verhoudt dit zich tot wat NDT in totaal nodig heeft?

NDT heeft ca. 15 miljoen euro inkomsten nodig. De rijkssubsidie van het Ministerie van OCW en de gemeentelijke subsidie van de Gemeente Den Haag bedragen in totaal circa 9 miljoen euro. De inkomsten uit voorstellingen, tours en overige activiteiten bedragen ca. 5 miljoen euro. Met Sponsoring & Fondsenwerving werd in 2019 in totaal ruim 1.2 miljoen euro gerealiseerd.

De inkomsten verhouden zich als volgt:

Waar kan ik terecht met vragen over mijn toegangskaarten?

NDT verkoopt zelf géén kaarten maar verwijst u hiervoor altijd naar de kassa van het betreffende theater. Een overzicht van Nederlandse theaters vindt u hier.

Hoe kan ik inschrijven voor de NDT Summer Intensive?

De NDT Summer Intensive vindt plaats in augustus. Inschrijving start in januari. Er zijn slechts 60 plekken beschikbaar.

laden...