Het team van Company Management kun je liefkozend de duizendpoten van NDT noemen. Ze houden zich met organisatorische zaken bezig rond de voorstellingen van NDT 1 en NDT 2. Veel tijd zit er in het vastleggen van theaters, maar ook choreografen, componisten, licht-, kostuum-, set ontwerpers, dramaturgen, choreografisch assistenten en gastdocenten. Maarten: “Secuur werk en soms een langdurig traject. Overzeese voorstellingen zoals in Azië of Noord-Amerika proberen we al twee jaar van tevoren vast te leggen. Door de gevolgen van de pandemie is er nu een kortere lead bij theaters in Nederland en Europa en kennen we ook veel verschuivingen in de planning. Het is flink puzzelen. Soms komt er lastminute een verzoek binnen of kunnen wij een theater benaderen omdat we ruimte hebben.
De contractonderhandelingen met de theaters zijn sinds de pandemie steviger en dat is begrijpelijk. Gelukkig blijven er ook vanuit het buitenland veel aanvragen voor NDT. Het is prettig om een internationale tournee te organiseren naar een theater waar we regelmatig terugkeren. Dan kennen we de omstandigheden, zoals het theater, de mensen, de omgeving en zelfs het hotel. Maar het blijft interessant om nieuwe theaters te bezoeken.”
NDT 1 reist met een ploeg van 50 personen: zo’n 28 dansers, 10 technici, de artistieke staf, 2 kleedsters, een pianist, een fysiotherapeut en natuurlijk een company manager. NDT 2 is een kleiner gezelschap, met ongeveer 26-28 personen. Maarten: “Na het vastleggen van de speeldata en onderhandeling van het contract duiken we in de praktische zaken zoals het organiseren van trein- of vliegtickets, opstellen van het tourschema, checken van de faciliteiten op de locatie en in sommige gevallen ook checken of iedereen ruimte in z’n paspoort heeft voor de visum aanvraag.